مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اهمیت فواید کاردرمانی در کودکان

اهمیت فواید کاردرمانی در کودکان

کاردرمانی در کودکان چه تاثیری دارد؟ آیا کاردرمانی بر روی کودکان اتیسم تاثیری دارد؟ کاردرمانگر کودکان چه وظایفی دارد؟ اکثر مراجعین این سوال‌ها را می‌پرسند. پرسیدن این سوال خود نشانه‌ی تردید از بهره بردن از خدمات کاردرمانی می باشد.

در این مقاله سعی کرده ایم به اهمیت تاثیر کاردرمانی و مزایای آن بپردازیم، کاردرمانی، انواع کاردرمانی و فواید کاردرمانی کودکان را شرح دهیم تا با خیال راحت کیفیت زندگی کودک خود را بهبود بخشید.


انواع کاردرمانی در کودکان

کاردرمانی چیست و چه کاری انجام می دهد؟ کاردرمانی به کودکانی که نیاز دارند مستقل شوند و کیفیت زندگی خود را از نظر جسمی، احساسی و ذهنی بهبود دهند کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم را برای تحقق یافتن در این امر به‌دست بیاورند.

خدماتی که کاردرمان به کودکان نیازمند کاردرمانی ارائه می کنند در واقع شیوه های کار درمانی محسوب می شود کلینیک کاردرمانی رسا نیز این خدمات را با متد نوین توسط بهترین متخصصین کاردرمانی در تهران ارائه می کند.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

برخی از انواع کاردرمانی عبارتند از:

کاردرمانی جسمی

اتاق تاریک

بازی درمانی

کاردرمانی ذهنی

اما سوالی که اینجا پیش می آید اینکه چه کودکانی به کاردرمانی نیاز دارند. مواردی که کودکان نیاز به کاردرمانی دارند:

آسیب‌های بعد از زایمان

از نقص‌های مادرزادی رنج می‌برند

نقص در گیرنده‌های حسی

کودکان مبتلا به سرطان و بیماری‌های ناتوان‌کننده

اختلال‌های رشدی مانند اتیسم

ناتوانی در یادگیری آسان مهارت‌های جدید

ابتلا به روماتیسم مفصلی و اختلال‌های مربوط به استخوان

کودکانی که از سوختگی‌های شدید رنج می‌برند

در این موارد کودکان به یاری فردی نیاز دارند که بتواند با مهارت و تخصص عالی و تجربه زیاد خود در این زمینه به آنها کمک کند تا به بهترین حد توانایی خود در انجام امور فردی برسند.

مزایای کاردرمانی کودکان

در ادامه به برخی از مزایای کار درمانی در کودکان پرداخته ایم. این مزایا به شرح زیر می باشد.

شما می توانید به با مراجعه کلینیک‌های کاردرمانی از آنها خدمات آنلاین بگیرید و یا حتی در منزل خودتان خدماتشان را ارائه دهند. کلینیک کاردرمانی رسا، به شما والدین عزیز خدمات کاردرمانی در منزل و آنلاین را ارائه می کند. می توانید با شماره تماس 09196291219 برای مشاوره رایگان با متخصصین کلینیک تماس بگیرید.

مدیریت فعالیت‌های روزانه

بعضی کودکان در انجام کار‌های روزانه مثل مسواک زدن، دستشویی رفتن، لباس پوشیدن، بستن دکمه‌های پیراهن یا نوشتن با خودکار و مداد با مشکلات فراوانی مواجه‌اند. این‌ها فعالیت‌هایی است که کودک باید خودش به‌تنهایی آن‌ها را انجام دهد. کاردرمانی به این کودکان کمک می‌کند کار‌هایشان را بدون وابستگی انجام دهند.

ایجاد فرصت‌های بهتر برای کودکان مبتلا به فلج مغزی

فلج مغزی وضعیتی است که، بسته به درجه بیماری، انجام حرکات فیزیکی را برای بیمار بسیار سخت می‌کند. عده‌ای از کودکان هم از دیستروفی ماهیچه‌ای رنج می‌برند و در حرکت کردن ناتوان‌اند و ناچارند از صندلی چرخدار استفاده کنند.

کاردرمانی از طریق آموزش باعث بهبود فعالیت‌ها و عملکرد می‌شود و این فعالیت‌ها را به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره کودک تبدیل می‌کند.

کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم برای برقراری ارتباط بهتر

اگرچه کودکان مبتلا به اختلال پردازش حسی ممکن است به اتیسم هم مبتلا باشند، اما هر کدام از این اختلال‌‌ها با یکدیگر متفاوت‌اند. کودکان اتیستیک شباهت‌هایی به کودکان مبتلا به اختلال پردازش حسی دارند، اما برعکس آن صادق نیست. کودکان اتیستیک در برقراری ارتباط کلامی دچار مشکل‌اند، در بازی‌ها شرکت نمی‌کنند و از هر گونه فعالیتی کناره‌گیری می‌کنند. هر یک از رفتار‌های این کودکان باید جداگانه بررسی شود، کاردرمانی تاثیرات مثبتی بر کودکان اتیسم دارد.


جمع بندی

در این مقاله از مزایا و تاثیر کاردرمانی در کودکان گفتیم. کودکان امروز، جوانان فردا هستند، با رشد مهارت های ارتباطی و فردی و استقلال شخصی کودکانمان می توانیم آینده ای زیبا را برایشان رقم بزنیم و آنها را از افسردگی گوشه گیریو انزوا نجات دهیم. درمان کودک خود را جدی بگیرید. با آرزوی بهترین ها برای شما و فرزندانتان

در صورتی که در زمینه گفتار درمانی کودکان و دیگر خدمات نیاز به مشاوره دارید، شما می‌توانید به کلینیک کاردرمانی رسا مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به ‌طریق شماره تماس 09196291219 با متخصصین کلینیک، برای مشاوره رایگان تماس حاصل فرمائید.

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده